خانه » گوگل باگ Password Manager مرورگر کروم را برطرف کرد!

گوگل باگ Password Manager مرورگر کروم را برطرف کرد!

توسط Vulnerbyte
باگ Password Manager مرورگر کروم

آخرین نسخه به روزرسانی شده مرورگر کروم گوگول دارای یک باگ امنیتی است که پسوردهای کاربر را ذخیره نمی‌کند. این باگ که مربوط به بخش مدیر رمز عبور کروم یا Password Manager گوگل است باعث ناپدید شدن اطلاعات لاگین کاربر البته به طور موقت و برای بیش از 18 ساعت شده است.

این اختلال از روز بیست و چهارم جولای ۲۰۲۴ آغاز شد و کاربرانی که به ابزار داخلی کروم برای ذخیره و تکمیل خودکار رمز عبور متکی بودند را تحت تاثیر قرار داد.

برخی کاربران کروم گزارش دادند که پس از به ‌روزرسانی به نسخه ۱۲۷.۰.۶۵۳۳.۷۳، تمامی گذرواژه‌های آنها ناپدید شده است و مرورگر به طور مداوم از آنها می‌خواهد که پس از هر بار ورود، رمز عبور خود را ذخیره کنند اما این فرآیند با شکست مواجه می‌شود!

به گفته گوگل علت این موضوع به خاطر محدودیت‌های نسخه M127 مرورگر کروم در پلتفرم ویندوز می‌باشد. از این رو، از کاربران خواسته شده است تا فورا برای رفع این مشکل، مرورگر کروم خود را مجددا راه اندازی کنند.

چنانچه پس از راه اندازی مجدد مرورگر، باز هم این مشکل پا بر جا بود، مراحل زیر را طی کنید:

  • به سراغ آیکون شورتکات کروم در دسکتاپ بروید. اگر این شورتکات را ندارید، به chrome://settings/manageProfile رفته و “Create desktop shortcut” را فعال کنید.
  • به طور کامل از مرورگر خارج شوید.
  • به دسکتاپ بروید و بر روی شورتکات کلیک راست و سپس بر روی Properties کلیک کنید.
  • در فیلد ” Target “، رشته ” –enable-features=SkipUndecryptablePasswords ” را به انتهای محتوای موجود اضافه کنید.
  • OKرا زده و مرورگر را با استفاده از این شورتکات مجددا راه اندازی کنید.

 

منابع

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

تعریف نشده است