خانه » سوء استفاده هکرها از به روزرسانی CrowdStrike برای توزیع انواع بدافزار

سوء استفاده هکرها از به روزرسانی CrowdStrike برای توزیع انواع بدافزار

توسط Vulnerbyte
CrowdStrike - به روزرسانی CrowdStrike

شرکت امنیت سایبری CrowdStrike روز جمعه، نوزدهم جولای ۲۰۲۴ با ارائه یک به روزرسانی معیوب و دارای نقص، سیستم‌های فناوری اطلاعات سراسر جهان را دچار اختلال کرد. این شرکت اکنون هشدار داده است که هکرها در حال سوء استفاده از این شرایط برای توزیع انواع بدافزارها همچون تروجان Remcos RAT، وایپر (wiper) و ابزارهای دسترسی از راه دور هستند.

به‌ روزرسانی معیوب CrowdStrike، سیستم‌های ویندوز را از کار انداخت و سازمان‌ها و سرویس‌های مختلف از جمله فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های تلویزیونی و رسانه‌های خبری مانند اسکای نیوز و ABC را فلج کرد.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) هشدار داد که تعداد پیام‌های فیشینگ با هدف سوء استفاده از این مشکل به وجود آمده، افزایش یافته است.

پلتفرم تجزیه و تحلیل خودکار بدافزار AnyRun نیز افزایش تلاش‌ها برای جعل هویت CrowdStrike را تایید کرده است. هکرها در تلاشند تا توسط حملات فیشینگ از موقعیت موجود، نهایت استفاده را ببرند.

زنجیره‌های حمله شامل توزیع یک فایل آرشیو ZIP به نام “crowdstrike-hotfix.zip” است که حاوی یک لودر بدافزار به نام Hijack Loader  (معروف به DOILoader یا IDAT Loader) می‌باشد. این لودر، پیلود Remcos RAT را اجرا می‌کند.

فایل ZIP همچنین شامل یک فایل متنی (“instrucciones.txt”) با دستورالعمل‌های اسپانیایی زبان است که از قربانیان می‌خواهد یک فایل اجرایی (“setup.exe”) را برای ریکاوری سیستم اجرا کنند.

با توجه به اسپانیایی بودن نام فایل‌ها و دستورالعمل‌های آرشیو ZIP به نظر می‌رسد که این دسته حملات احتمالاً مشتریان مستقر در آمریکای لاتین این شرکت را مورد هدف قرار می‌دهد.

CrowdStrike - به روزرسانی CrowdStrike

AnyRun در هشدار دیگری اعلام کرد که هکرها به بهانه ارائه به‌ روزرسانی CrowdStrike، یک بدافزار وایپر داده را توزیع کرده‌اند که داده‌های سیستم را پاک می‌کند.

مشتریان CrowdStrike می‌بایست اطمینان حاصل کنند که از طریق کانال‌های رسمی با نمایندگان این شرکت در ارتباط هستند و راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی تیم‌های پشتیبانی این شرکت را دنبال می‌کنند. کاربران باید برای دریافت آخرین به روز رسانی‌ها به پورتال پشتیبانی این شرکت مراجعه کنند.

مایکروسافت که در همکاری با CrowdStrike در حال تلاش برای رفع مشکلات به وجود آمده است، اعلام کرد که این رویداد اخیر، ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز را در سراسر جهان دچار اختلال کرده است که این تعداد کمتر از یک درصد از تمام دستگاه‌های ویندوز است.

منابع

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

تعریف نشده است