شنبه, ژوئن 29, 2024
خانه » حملات DDoS علیه وب سایت های احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

حملات DDoS علیه وب سایت های احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

توسط Vulnerbyte
حملات DDoS علیه وب سایت های احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، حملات سایبری با انگیزه سیاسی را در این منطقه شعله ور کرده است. ششم ژوئن ۲۰۲۴ چندین وب سایت احزاب سیاسی در هلند، تحت حملات DDoS قرار گرفتند که یک گروه هکری طرفدار روسیه به نام HackNeT  (هک نت) مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

Cloudflare در این چند روز (ششم تا نهم ژوئن) حداقل سه موج حمله انکار سرویس توزیع شده ([1]DDoS) را علیه سایت‌های مختلف مرتبط با انتخابات در هلند و چند حزب سیاسی دیگر شناسایی و مسدود کرده است. این شرکت اینترنتی طی گزارشی، اطلاعاتی را در خصوص دو حمله DDoS که در روزهای پنجم و ششم ژوئن 2024 رخ دادند به اشتراک گذاشت.

حمله DDoS، نوعی حمله سایبری است که هدف آن ایجاد اختلال در سرویس‌های اینترنتی مانند وب ‌سایت‌ها و یا برنامه‌های تلفن همراه و از دسترس خارج کردن آن‌ها برای کاربران است. حملات DDoS معمولاً با ارسال درخواست‌های بسیار زیاد به سرور قربانی و ایجاد ترافیکی بیش از توان آن انجام می‌شوند.

اولین حمله DDoS به گزارش Cloudflare، در پنجم ژوئن با 115 میلیون درخواست در ساعت به اوج خود رسید.

حملات DDoS علیه وب سایت های احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

حمله DDoS دوم، کمی سبک تر بود و به 44 میلیون درخواست در ساعت رسید و بار دیگر سایت‌های سیاسی در هلند را مورد هدف قرار داد.

حملات DDoS علیه وب سایت های احزاب سیاسی اتحادیه اروپا

Cloudflare ادعا می‌کند که هر دو تلاش برای از دسترس خارج کردن وب سایت‌های هدف را با استفاده از سرویس‌های تشخیص و پاسخ خودکار خود خنثی کرده است.

گروه سایبری HackNeT در تلگرام، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. HackNeT، این گروه هکتیویستی نسبتاً جدید را نباید با «XAKNET» که Mandiant در اوایل سال جاری به هکرهای Sandworm (APT44) نسبت داد، اشتباه گرفت.

گروه سایبری HackNeT

انتخابات، تغییرات ژئوپلیتیکی و اختلافات نیز بر دنیای آنلاین و حملات سایبری تأثیرگذار هستند. گزارش تهدید DDoS شرکت Cloudflare برای سه ماهه اول ۲۰۲۴، حاکی از افزایش 466 درصدی حملات DDoS علیه سوئد پس از پذیرش این کشور در ائتلاف ناتو بوده است که مشابه الگوی مشاهده شده در هنگام الحاق فنلاند به ناتو در سال 2023 می‌باشد.

 

[1] Distributed Denial-of-Service

 

منابع

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

تعریف نشده است