خانه » متا به دلیل ذخیره رمز عبور کاربران به صورت متن ساده، 91 میلیون یورو جریمه شد!

متا به دلیل ذخیره رمز عبور کاربران به صورت متن ساده، 91 میلیون یورو جریمه شد!

توسط Vulnerbyte
6 بازدید
META - vulnerbyte - 91 میلیون یورو - جریمه - PLAINTEXT PASSWORD - Clear Text

کمیسیون حفاظت از داده ایرلند ([1]DPC)، شرکت متا (Meta) را به دلیل ذخیره گذرواژه صدها میلیون کاربر به صورت Clear Text  (متن ساده)، 91 میلیون یورو جریمه کرده است. DPC از سال 2019 در حال بررسی این رویداد سایبری می‌باشد.

محققان در سال 2019 اعلام کردند که رمز عبور 200 الی 600 میلیون کاربر فیسبوک، لایت و اینستاگرام در سرورهای شرکت متا بصورت Clear Text  ذخیره می‌شود و توسط کارمند این شرکت قابل دسترس هستند.

اگرچه شواهد حاکی از آن است که گذرواژه‌ها در دسترس اشخاص ثالث قرار داشته‌اند اما مدارکی مبنی بر سوء استفاده یا دسترسی غیرمجاز کشف نشده است.

از آنجایی که ذخیره رمزهای عبور بدون اقدامات امنیتی مناسب مانند رمزگذاری و کنترل دسترسی، منجر به نقض چندین ماده از مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) شده است، مقامات ناظر تصمیم گرفتند شرکت متا را 91 میلیون یورو (101.6 میلیون دلار آمریکا) جریمه کنند.

متا تا به امرز به دلیل تخلفات مشابه بیش از 2.23 میلیارد دلار، جریمه شده است. این مبلغ شامل جریمه بی‌سابقه 1.3 میلیارد دلاری می‌باشد که در سال گذشته بر این شرکت تحمیل شده است و اکنون متا به دنبال درخواست تجدید نظر است.

 

[1] Data Protection Commission

 

منابع

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

تعریف نشده است